sobota 9. ledna 2016

Minirecenze: GRAVITACE


Gravitace? Digitální nuda na zeleném plátně s nesčetným množstvím close-upů kamery na plastikami poupravený obličej Sandry Bullock (jejíž největší sláva začala a posléze pomalu vyprchala s Nebezpečnou rychlostí), která, pokud se zrovna šíleně neotáčela sem tam, takže k filmu potřebujete kinedril, tak zmateně chytá kus kosmo-šňůry a namísto strhujícího soundtracku podtrhující tu neodolatelnou krásu vesmíru, vám zběsile zafuní do ucha. Ve finále máte leda pocit, že s vámi krásná Sandra sdílí lože, a když ne funění, tak štěkání. Bohužel, její vesmírnou odyseu za přežití, která pro její postavu byla zřejmě hrozně těžká na psychiku, pohybování se ve filmařských postrojích pro navození stavu beztíže, je pro mě coby diváka ospalá akce jedné přeživší kosmonautky nadopované oxidem uhličitým, která ne a ne umřít.

Přechodových komor jsem si užila dosti v Marťanovi. Přechodová sem, přechodová tam, včetně recyklace vzduchu, vody a dalších úspěšně vypuzených radostí těla. Jen hold Sandra nepěstuje brambory, ale plachtí na kosmo-šňůře jako mokré prádlo. Jediné, malé bezvýznamné a miniaturně detailní plus je jméno na ruském skafandru L. Demidov, zasvěcení ví a vzpomenou si na Dítě číslo 44 :)

To se zas tvůrci vytáhli.

Bez delší recenze a za 40% za snahu. Tohle fakt není můj šálek čaje a že sci-fi normálně zvládám.


Zdroj obrázku: dokina.timg.cz

2 komentáře:

  1. Ha, tak to je trefný. Já tyhle vesmírné záležitosti moc nemusím, a s tím kinedrilem - pravda :D. Taky se mi nelíbila taková ta typická americká omáčka okolo. Jako by to, že zůstala uvíznutá ve vesmíru, nebylo samo o sobě dost velké drama...

    Po tom, co dočtu knížku (pokud vůbec, dává mi celkem zabrat), chystám se podívat na Marťana. Mám pocit, že Matt Damon bude přece jenom o něco zábavnější než Sandra. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně Sandra hrála postavu, která neuměla vlastně vůbec nic. "Jé ale na tohle jsem nebyla školená! Tohle se mi ale při simulacích nepovedlo!" A pak tam mačká kdeco a čeká, že se "strefí".

      Marťan je mnohem, mnohem schůdnější. Na knížku jsem tu psala recenzi, nebyla špatná, ale čekala jsem ji zase lepší. Film je ale vážně fajn, Mattu Damonovi to tam moc sluší a je to dobrý výkon na hranici jeho psychiky.

      Vymazat