úterý 2. června 2015

From Noomi with love...

Filmem to nekončí!

 Jak je vidět, snímek DÍTĚ ČÍSLO 44 podle knižní předlohy má i po dvou letech od natáčení stále jakési dozvuky.
Kromě toho, že pořád tak nějak žijeme (tedy my, co jsme tam byli) předpremiérou, setkáním s autorem a neustále si pochvalujeme, jak byl filmový snímek skvělý a kniha, že je naprosto geniální, je stále na filmových plátnech a vyvolává v člověku různé myšlenky.

Minulý týden jsem napsala opravdu dlouhý report, nicméně stále zjišťuji, že spousta věcí mi jaksi protekla mezi prsty a vzpomněla jsem si na ně až příliš pozdě. Nechtělo se mi článek upravovat a ochuzovat čtenáře o změny či dodatky, takže mi svým způsobem švédská herečka Noomi Rapace dala příležitost k nápravě.

Noomi Rapace, známá jako Lisbeth Salanderová ze švédského Milénia nebo jako doktorka Elizabeth Shawová ze scifi Prometheus či snad jako cikánka ze Sherlocka Holmese, představovala ve filmu postavu Raisy Děmidovové. Dlouho pro mě byla ženou, kterou jsem svým způsobem nenáviděla (Raisa, ne Noomi... i když...). Nedokázala jsem jí její znovunalezenou náklonnost ke Lvovi uvěřit. Pokládala jsem ji pouze za vypočítavou mrchu, která opovrhovala svým manželem a zároveň jí dělalo dobře ho obelhávat. Jakési skryté potěšení z jeho naivní víry v něco, co neexistuje. Zatímco jsem Lva velebila, ji jsem nenáviděla, nicméně teprve film mě naučil přijmout a pochopit Raisu (a přijít na chuť Noomi).



"Od Noomi s láskou!" 


Teď tedy k tomu opravdu zajímavého dozvuku... Noomi se rozhodla obdarovat několik lidí, s nimiž spolupracovala na snímku DÍTĚ ČÍSLO 44. Zvolila vskutku originální formu. Nechala vyrobit 35 unikátních zápisníků s osobními a nepublikovanými fotografiemi Lva a Raisy se sovětskou tématikou.

Zápisník "From Noomi with love" - jakási paralela na dost otřepanou frázi "From Russia with love..." - dostane se stoprocentní jistotou blízký kolega a přítel Tom Hardy, kolega Gary Oldman (generál Nestěrov) a režisér Daniel Espinosa. Zbylé kousky poputují do rukou nám neznámým šťastlivcům.

Všimněte si, že mezi fotografiemi je svatební fotka Děmidovových, jejich pasové fotografie nebo fotografie, jak Raisa sedí na kolejích naproti Lvovi (taková scéna ve filmu taky bohužel nebyla).


Nevím jak vy, ale taky bych takový brala! :)












Žádné komentáře:

Okomentovat