pondělí 23. února 2015

Hudba Schindlerova seznamu

Nedávno jsem v televizi viděla Schindlerův seznam, který sice opakovali kdoví po kolikáté, ale já ostuda ho viděla teprve teď. Nicméně film na mě hluboce zapůsobil. Udělal na mě ohromný dojem. Na konci jsem totiž skončila v slzách s posmrkanými kapesníky a teď mám problém si pustit jiný film, protože ve srovnání se Schindlerovým seznamem jsou hloupé, tupé a nudné. Jenže film netvoří jen samotný příběh, ale i hudba, která vás většinou rozpláče snáz než kdyby jste se na scénu dívali v naprostém tichu.

Proto sem přidávám úvodní znělku filmu. Možná někoho z Vás inspiruje, někoho nenadchne, jiného dojme.



4 komentáře:

  1. Vím, že se to úplně nehodí, ale vidělas Dračí srdce? Jestli existuje důkaz, že hudba dokáže rozplakat člověka, lze ho nalézt právě v tomhle filmu, úplně na konci. Ten je smutný sám o sobě, ale teprve když uslyším hudbu, začnu nekontrolovatelně brečet... :D A abych byla ještě větší ostuda, tak Schindlerův seznam jsem stále ještě neviděla a ani nevím, jestli se to někdy změní. Před podobnými filmy - samozřejmě nepopírám jejich kvality - raději zavírám oči. Pár už jich teda na kontě mám... Habermannův mlýn, Lidice, Ve stínu... ty jsem všechny viděla, líbily se mi (hlavně Ve stínu se skvělým Trojanem), ale prostě jsou to filmy, na které se dívám nerada. :D Hrozná depka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zrovna Ve stínu se mi líbilo ze zmíněných nejmíň :D Na můj vkus to bylo moc roztahaný, ale Habermannův mlýn byl opravdu povedený a rozbrečela jsem se i u Lidic, kde jsem před lety i byla, stejně jako v jednom koncentračním u německých hranic. Tahle tématika mě všeobecně hodně zajímá, z historického hlediska samozřejmě. Hodně se mi líbila Valkýra, což není o koncentračních a pracovních táborech, ale všeobecně o druhé světové a o plánu na odstranění Hitlera. Taky jsem obrečela konec :D.

      Jinak Dračí srdce jsem viděla, ale hooooodně dávno, ještě jsem byla dítě, takže si hudbu opravdu nepamatuji :)

      Vymazat
    2. U mě je to taky jeden z filmů mého dětství :D zásadní, musím říct. Možná by neškodilo si ho připomenout. :) Mně se zase líbilo Ve stínu, protože mi to přišlo ze všech nejméně drsné, když to tak řeknu. :D Pravda, konec drsný byl, ale celkově to mělo takové optimistické vyznění... jakože dokud tu budou lidé, kteří odvážně bojují proti zlu, tak máme naději... Lidice a Habermann, to bylo na mě moc kruté. Samozřejmě vím, že tehdy to prostě kruté bylo, ale... nerada se na to dívám. Když už, tak si spíš přečtu knížku, třeba Romeo, Julie a tma. Jinak já byla jenom v Osvětimi.

      Vymazat
    3. No právě proto, že to nebylo tak moc drsné :D Asi mám silný žaludek, nicméně cynická nejsem, skoro pokaždý se u takového filmu rozbrečím. Nicméně Schindler je totéž. Je to záblesk světla ve tmě. Odvážil se bojovat a ne jen nečinně sedět, třebaže na Židech vydělával a profitoval z nich miliony. Ale četla jsem například Hodina tance a lásky, tenká knížečka, docela to šlo, ale nijak závratný trhák :D víc se mi líbila Osvětimská knihovnice, tu jsem i obrečela. Doporučuji obě :)
      Nicméně s tím táborem, jela jsi do toho nejhoršího. Jednou bych se tam taky chtěla podívat - ovšem jako turista. Nechci malovat čerta na zeď, ale svět se řítí do pr... takže aby tam jednou neobnovili provoz. V tom případě bych tam fakt jet nechtěla :D

      Vymazat